Dunamis Organization Services
we enable greatness in people and organizations everywhere
MENUMENU
  • All Solutions
    • All Access Pass
    • Leadership Development
      • The 4 Essential Roles of Leadership
      • The 6 Critical Practices For Leading a Team
      • The 7 Habits of Highly Effective People
      • The 7 Habits for Managers
      • The 7 Habits Leader Implementation
      • The 7 Habits Foundations
      • Influencer
      • Multipliers
      • Building Trust
        • Leading at the Speed of Trust
        • Speed of Trust Foundations
      • Execution
        • The 4 Disciplines of Execution
      • Increasing Productivity
        • Presentation Advantage
        • The 5 Choices to Extraordinary Productivity
        • Project Management for the Unofficial Project Manager
        • Building Business Acumen
        • Crucial Conversations
        • Getting Things Done
    • Sales Performance
      • Helping Client Succeed : Closing the Sale
      • Helping Client Succeed : Filling Your Pipeline
      • Helping Client Succeed : Qualifying Opportunities
    • Human Capital Management System Alignment
    • Education
  • Our Partners
  • Engage With Us
    • Onsite Training & Consulting
    • Public Training
    • Client Facilitator Certification
    • Learning Management System
  • Our Approach
  • Event
    • Dunamis Udemy Class
    • Public Training
    • Dunamis Webinar
    • Education Event
  • Knowledge Center
    • Articles
    • Dunamis Audio Webcast
    • Our Published Books
    • Downloadable Resources
  • Contact
Dunamis-Web-Banner-1280x360-(Audio-Webcast)
FacebookTweetLinkedInShares

Are You Afraid to Say No at Work?

04 November 2020 | 14.00 – 14.45 | Free of Charge

Fanny Winara, Facilitator, Dunamis Organization Services

[Dunamis]-Web-Banner-Template-550-x-550-px-(Nov-Webinar-Afraid-to-Say-No)

Banyak orang yang cenderung langsung mengatakan “iya” kepada setiap permintaan yang datang. Selain karena akan memberikan pengalaman dan petualangan yang baru, juga karena memberikan rasa keterlibatan, keterberhubungan serta kebanggaan baik dari orang yang dibantu ataupun dari orang-orang lain disekitarnya.

Tapi apakah selalu mengatakan “iya” merupakan jawaban yang terbaik? Tentunya tidak. Permintaan akan selalu datang dan akan terus berdatangan. Selalu mengatakan iya akan menganggu prioritas yang sudah Anda tetapkan maupun hal-hal yang diharapkan oleh anggota tim dari Anda. Kemampuan dalam menyeimbangkan jawaban iya ataupun tidak dan mengelola perkataan dalam merespon kepada permintaan yang datang akan membantu mereka dalam mencapai prioritas yang telah mereka tetapkan.

Bagaimana menyeimbangkan jawaban antara iya dan tidak? Bagaimana merespon permintaan yang datang baik yang akan diberikan jawaban iya ataupun tidak?

LISTEN AUDIO WEBCAST NOW:

LISTEN MORE …

Dunamis-Web-Banner-1280x360-(Audio-Webcast)

Turn Uncertainty into Opportunity: Tips Mendorong Tim Bertindak Cepat Menghadapi Perubahan di Era Digital

Dunamis-Web-Banner-1280x360-(Audio-Webcast)

Moving Forward – The Role of HR during Unanticipated Challenges

Dunamis-Web-Banner-1280x360-(Audio-Webcast)

Membangun Kepercayaan pada Remaja: Making Deposits into Your Teenager’s Emotional Bank Account

Dunamis Organization Services
FOLLOW US
  • About Us
  • Contact Us
  • Careers
  • Legal Notice & Privacy Policy

Phone: +6221-5720761 | Fax: +6221-5720762

Copyright © 2021 PT Dunamis Intrasarana. All rights reserved